Tuesday 28 May 2013

tawakal yang I.N.D.A.H! ♥ ♥ ♥

Assalamualaikum  w.b.t..

Hurm…  apa khabaq semua..?? harap sehat senantiasa noh..  baik lar, apa yang cik Bubble nak merepek hari nie yerk..

Hurm, sekadar sedikit perkongsian. Ok, sumpah sikit sebab banyak lagi keje menunggu.. huk2..

Awak-awak semua, pernah tak rasa semua apa yang dilakukan nie serba tak kena, masa tak menyelebelahi kita, masalah datang bertimpa-timpa, sehingga kan kita mengharapkan ada bidadari dari langit empat belas turun sambil usap-usap kepala dan ‘TTttiiiinnnNGGG’ tongkat ali, eh! salah. Tongkat sakti dihayunkan, dan segala masalah dapat diselesaikan. Opss! Okey, tak mungkin.. (__ __||)

Baru-baru nie, cik bubble, baru balik daripada program orang asli selama seminggu.  (erk~ banyak pengalaman yang ingin dikongsikan tp pada entry yang lain… heh, insyaAllah.. *wink2*)

Baiklar, kite troskan lagi.. biasalah selepas balik daripada program.. jet leck r.. eh! Gua musang jek pun, huh, dan segala nya menjadi semakin serabut. Yer lar, pergi seminggu, dan seminggu juga semua kerja tertangguh, huk2, sehingga lar.... 
 pada jam 9.00 pagi, hari Isnin baru nie, saya mendapat pesanan ringkas daripada seorang sahabat menyatakan esok saya terlibat dalam perbentangan. Erk~ memang hanyut kejab, dunia gulap gulita, BLACKOUT..!! eh!
huh, seandainya presentation itu hanya melibatkan ilmu yang penuh di dada dan mr. go0gle jek tak pe lar jugak. Ini, ia melibatkan survey seramai 50 orang, dan survey di tangan hanya ada 17 responden sahaja, dengan graf segala bagai lagi.. huk2, tambahan lain, esok juga saya ada 1 lagi presentation..!  gulp, telan air liur.. paet!

Ha, walaupun sebegini situasi seperti di atas, mok cik bidadari masih lagi belum muncul. Woit..! khurafat btol cik bubble nie.. he~

Maka perkara pertama yang saya buat. Senyum, dan teruskan kerja seperti biasa. Owh, okey, tipu lagi..! heh, itu lar, cerita nya. Tak mampu untuk saya menulis rentetan peristiwa yang sebenar, kang bley jadi hikayat hidup seorang saya pulak.. :) Tapi cukup lar, saya kate kan semua nyer berjalan lancar. sangat lancar..! Alhamdulillah...  Trime Kasih Ya Allah.. (^____^)
dan Hanya ini untuk saya menyampaikan :

:') [creadit]
"Andai sesuatu itu, diserahkan segalanya kepada Allah s.w.t. insyaAllah, walau apa juga hasilnya, ia tetap terasa I.N.D.A.H. Sungguh..!!" #senyum

Tapi, harus difahami konsep tawakal dahulu, iaitu berusaha selagi mampu baru serah kepadaNYA. Contohnya, satu hari tak tido untuk siapkan kerja tersebut.. ceit~ mata da macam panda si kungfu..! sangat.. dan….
Alhamdulillah kepadaNYA, segalanya dipermudahkan. Indah kan..?? heh,

Daripada ini, saya belajar sesuatu..! sungguh..!!!

No comments:

Post a Comment