Friday 19 October 2012

Kisah Ini, tentang KekasihNYA..

Salam w.b.t...

trase sudah terlalu lame untuk tidak menulis dan menukilkan sesuatu di sini..
dek kerana bebanan tugas dan tanggungjawab yang menjadi amanah sebagai seorang anak, pelajar dan hambaNYA yang sangat hina..
dan, saat ini.. tetibe terpanggil untuk berkongsikan sesuatu.. 
ya..!! panggilan itu.. eh!

sem ini, Cik Bubble, ada subjek Fiqh Sirah.. dan aura dia sama terasa nyer dengan subjek Jihad yang saya belajar masa sem 1 dulu.. ya! aura itu..

namun, bukan bermakna subjek lain tiada aura nyer, namun kedua subjek ini membuatkan saya sering termenung dan berfikir.. ACAP KALI..! sangat yang TERsangat..

subjek ini, tiada lar seHOT subjek BioChemistry, Thermodynamics, Statistis  atau Sains Politik.. Namun, Allah~

hina nyer terasa diri yang sememangnya hina ini bila belajar madah nie.. huk2, :'(

di dalam kelas tutorial, kami belajar menggunakan kitab Sirah Nabi, karangan Ibnu Hisyam.. dan hanya menekankan bab Isra Mi'raj sahaja.. nampak mudah kn.. tapi pengisiannya amat menarik..


di akhir kelas tutor selase lalu, ustazah bertanya kepada kami.. 


"andai kamu hidup di zaman Rasulullah pada ketika turunnya perkhabaran Isra' Mi'raj ini, adakah kamu tergolong dalam golongan yang murtad atau di dalam kalangan insan yang membenarkan seperti Abu Bakr..?" mejoriti di dalam kelas menjawab mereka berada di pihak yang membenarkan.. jawapan kami di ajukan dengan persoalan,  "adakah logik, manusia itu membenarkan sesuatu tanpa bukti apatah lagi mendengar cerita naik ke langit dalam masa yang sesingkat itu seperti mana yang dilakukan oleh Baginda?  mungkin sekarang kamu semua percaya kerana kisah ini tercatat di dalam kalamNYA, dan telah di ulas oleh para ulama' dulu dan sekarang, malah setiap tahun akan di adakan sambutan untuk mengingati peristiwa tersebut.. namun, adakah kamu yakin kamu tergolong dalam kelompok Abu Bakr? " gulp~ kami semua snyap.. sunyi.. sepi.. kelas menjadi hening.. persoalan itu, dibiarkan tanpa noktah..

Allah~ ya, saya pun tidak pasti akan berada dikelompok yang mana. Abu Bakr membenarkan kerana iman beliau yang mantap. tapi, andai di hitung iman yang sedia ada waktu ini, untuk di bawa pergi ke zaman tersebut, adakah aku tergolong dalam kelompok yang sama seperti mana Abu Bakr...? *sigh*



Dan... andai Rasulullah s.a.w melihat keadaan kita sekarang ini, apakah reaksinya?
Kecewakah dia dengan kita? Ya Allah, peliharalah diri kami dari segala yang membinasakan.. huh,


Rasulullah, sungguh aku malu untuk menyatakan cinta padamu.. sob3.. :'(


_Ya Rasulullah, jadi kan aku umatMU yang terpilih untuk menatap wajahmu d akhirat kelak.. dan bersaksilah, sesungguhnya.. aku amat merinduimu... (T___T)

No comments:

Post a Comment