Friday 23 December 2011

Sepetang itu Lagi.. he~

ASSALAMUALAIKUM W.B.T...

Taddddaaa...!!!!!!
Mempersembahkan... artikel kami owg yg d tulis dlm kad yg Kiut Miut itu, seperti mana yang di gembar gemburkan cik Bubble pd post yg lpas.. 
ptssss..!! sile rujuk entry sblom nie ea 4 mne2 yang cam terpinge2 ap yang mak cik sowg nie merepek.. kekeke~~
k,nie die.. tp... PLEZZzz... 
jgn hrap kn lbey 4 artikel nie, coz ia nyer t'SANGAT2  ringkas n simple..  
he~ tp, yg penting pengisian yg ad d dlm nyer, dpt d manfaatkan bersame... amin..
k, nie contoh kad nyer.. Depan & Blakang.. we~~~

k, jom hayati... aiceh~~ ^^v


MAHA PEMURAHNYA ALLAH S.W.T..
السلام عليكم
Apa khabar iman kalian..?? Harap semua dalam keadaan baik2 n sentiasa dlm perhatian dan pimpinanNYA.. amin..Tahukah anda  Allah itu maha pemurah.. ?? Setiap amalan dan perbuatan yang kita lakukan ini, ada ganjaran yang diberikan olehNYA, kerana ia merupakan  suatu IBADAH..

Sesungguhnya setiap perbuatan yang dilakukan seorang muslim akan dianggap sebagai ibadah jika ia mematuhi garis panduan yang dikehendaki syarak & niat ikhlas keranaNYA.. 

Dalam erti kata lain adalah, kita melaksanakan tugas harian  semata-mata  untuk meraih  keredhaan Allah, iaitu bermula drpd kita bangkit tidur, kemudian diniatkan segala apa yang dilakukan pada HARI INI termasuklah makan, tidur, bekerja, membasuh, memandu, menutup aurat, riadah, berborak ngan kawan2, tolong mak cik lintas jalan dan sebagainya adalah kerana ALLah s.w.t semata-mata..
Oleh yang demikian, jika 24 jam yang terisi itu nawaitu hanya kerana Allah, maka 24 jam itu.. InsyaAllah, setiap amalan yang dilakukan itu akan dianggap sebagai IBADAH olehNYA..masyaAllah... !! pemurah kan DIA..??  (>__<)"


“Katakanlah (Wahai Muhammad): Beramallah kamu (akn segala yang diperintahkan), maka Allah dan RasulNya serta orang yang beriman akan melihat apa yang kamu kerjakan; dan kamu akan dikembalikan  kepada (Allah) Yang mengetahui perkara-perkara yang ghaib dan yang nyata, kemudian dia memberitahu kepada kamu apa yang kamu telah kerjakan”                                                                                                                     - Surah at-Taubah, ayat 105


"So, lepas nie, apa2 jua yang kita buat biarlah semuanya kerana Allah. 

Tukar amalan biasa menjadi IBADAH..
Semua perkara yang kita lakukan bila dah kita niatkan  kerana Allah disamping mengikut garis panduan yang ditetapkan oleh syara’ , 
ia akan bertukar menjadi ibadah dan sudah tentunya, 
InsyaAllah akan dapat ganjaran pahala dari Allah jika kita ikhlas dalam melakukannya...amin.." 


-Peringatan untuk Diri yang Lemah ini jge... 
 Pimpinlah aku dari tersasar n tersungkur d jalan DakwahMU ya Allah...T_T

No comments:

Post a Comment