Wednesday 5 December 2012

B.E.R.L.A.P.A.N.G. D.A.D.A :')


Assalamualaikum w.b.t..

Alhamdulillah, Allah masih memberi kesempatan kepada Cik Bubble untuk berbelog… huk2,
Sem nie, terasa maha sebuk..! sangat.. erk~ eseyment? same jek, stil banyak as oweyz.. tp, ntah lar.. huk2..
Hurm, abaikan kan lar, kesibukan Cik Bubble nie.. (haish, setiap entry nak kne cite sebok nyer die.. huh,)

K, baik lar.. apa yang ingin Cik Bubble share ek, pada anda sume.. argh~ hipokrit kah aku..?

Hari ini, Selase, 6hb 12 merupakan hari sayu sedunie.. uhuk2.. tak tau kenape..
Hurm.. hari ini, just 2 kelas jek, kelas tutor Fiqh Sirah yang terakhir untuk sem nie.. dan kuliah Titas yang tak bape nak pasti bile akan berakhir.. huh,

erk~ ntah kenape hari nie trase sayu yang amat.. sangat2.. ditambah lagi dengan keadaan yang sangat mendung apabila pulang ke kolej dengan menaiki kaki sendiri. Eh! Kaki ini terasa ingin terus berjalan. Berjalan tanpa henti. Sambil mentadabbur alam ciptaanNya. Langkah  sengaja dilambatkan, kerana... 
saya rindu dengan perasaan sedemikian.. sungguh!  Perasaan yang bisa menggetarkan hati.. Perasaan yang membuatkan saya terasa dekat denganNYA.. Perasaan yang terlalu sukar untuk digambarkan..  (hu~ air mate mengalir laju)

Mungkin ini adalah salah satu cara Allah nak tegur saya dengan cara yang paling halus dan lembut..  sampai menusuk ke dalam lubuk hati yang paling dalam.. DIA menegur pada jiwa yang sentiasa lalai dengan dunia.. (T___T)

Kisah nya bermula di sini.. ehem..!

Beberapa hari yang lalu, Cik Bubble menghadapi krisis.. ah! Krisis yang sangat remeh, bak kte orang cerdik pandai, ’isu childish2’.. tapi ianya terus menghantui..! grr~ kadang2 geram gak ngan diri sendiri..huh!

Namun, ada hari Isnin yang lalu, (eh! Cam nak wat karangan plak rase nyer..)

K2, kite sambung smula.. Seperti biasa, kadang2 andai ada masa terluang, saya and de geng akan wat usrah kecik2 lepas solat maghrib ngan geng2 kolej  yang terdiri daripada pelbagai jurusan.. so nyer, macam2 fikrah dan ilmu yang dapat dikongsi..

Maka pada hari Isnin lepas, tajuk usrah kami ialah 'B.E.R.L.A.P.A.N.G. D.A.D.A..' dan seperti biasa saya tak sempat berjemaah maghrib bersama mereka kerana kekangan masa kerana sem nie klas Cik Bubble kebanyakannya tamat area jam 6-7.. dan kadang-kadang terbit rasa segan dalam hati dengan sahabat-sahabat fakulti yang lain.. huk2..

Tajuk tersebut dihuraikan dengan detail sekali oleh ahli usrah termasuk lar saya, so nyer, setiap kali memberikan pandangan dan idea ianya ibarat menampar pipi sendiri.. zapss~ sakit dan berbisa.. uhuk2..
Dari kisah Nabi Ayub yang diduga oleh Allah, tetapi segan untuk meminta. Maka dikiaskan pada kehidupan.. Allah~ hinanya diri terasa.. (air mata makin tak dapat dibendung) dan salah satu kata sahabat saya..

“sebenarnya, kita tidak perlu untuk bersedih dengan ujian yang diberi.. kerana andai dihitung nikmat dan dugaan.. kenikmatan yang diberikan lebih banyak dari ujian. Masa gembira kita lebih banyak dari sedih. Maka, walau apa pun musibah, ujian, dan dugaan yang melanda.. bersyukur lar kepadaNYA..”
“jangan di minta ringan kan ujian, tetapi mintalah kuat nya iman untuk menghadapi dugaan tersebut”
Again..! sentap sangat..!! trasa diri terlalu rendah darjatnya di sisi MU. Allah~

Yup..! Allah sentiasa dekat dengan kita.. seperti sangkaan hamba kepada TuhanNya. (T_T)


p/s : huhu, bersyukur kerana dikurniakan sahabat-sahabat seperti mereka.. dan trima kasih Ya Allah atas teguranMu.. Ampunilar segala dosa-dosaku dan sahabat2 ku.. sob3.. (air mate da segelen tadah..)

2 comments:

  1. Sesetengah takdir memang tidak akan kita ketahui apa maksud baiknya.

    Perlu sentiasa bersangka baik kepada Allah.

    Yakini sahaja pasti ada kebaikan.

    ReplyDelete